VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I. Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti
zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy,
uzatvorenej medzi Obchodníkom, ktorým je spoločnosť Imperial VITAMINS, s. r.
o., so sídlom Horná 13, 038 61 Vrútky, Slovenská republika, IČO: 45535205 (ďalej len Obchodník) a Kupujúcim,
ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického
obchodu Obchodníka, a to: https://www.imperialvitamins.sk/
Údaje Obchodníka:
Imperial VITAMINS, s. r. o.
IČO: 45535205
DIČ: 2023027457
IČ DPH: SK2023027457
Kontaktné údaje:
Adresa:
Horná 13, 038 61 Vrútky, Slovenská republika
Tel.: 0917
801 801
E-mail: info@imperialvitamins.sk
Zodpovedná
osoba:
Zuzana
Tomagová
Bankové údaje:
Číslo účtu: 1087825017/1111
IBAN: SK23 1111 0000 0010 8782 5017
SWIFT KÓD: UNCRSKBX
Pracovná doba:
Po-Pi 7.00 – 16.00
1. Kupujúci: Fyzická alebo právnická
osoba, ktorá objedná v internetovom obchode https://www.imperialvitamins.sk/ tovar alebo službu a uzavrie s
Obchodníkom zmluvu na diaľku prostredníctvom komunikácie na diaľku akými sú
napr. elektronická pošta, telefón a pod..
2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa.
3. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci odoslaním objednávky
Obchodníkovi potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky sa budú vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú na internetovej stránke
elektronického obchodu https://www.imperialvitamins.sk/, ktorý prevádzkuje Obchodník, na základe ktorých Obchodník
dodá tovar prezentovaný na internetových stránkach https://www.imperialvitamins.sk/ Kupujúcemu (ďalej len kúpna zmluva) a
na všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktoré vznikli pri uzatváraní
kúpnej zmluvy a pri reklamácii tovaru.
4. Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s
týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ich obsah je mu známy a s nimi
súhlasí. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
V prípade, že Obchodník a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si
dohodnú podmienky odchýlne od všeobecných obchodných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
5. Predmetom kúpy na základe kúpnych zmlúv je tovar, uvedený v
záväznom potvrdení objednávky zo strany Obchodníka (ktorým sa uzatvára kúpna
zmluva), a to tie produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke
elektronického obchodu na stránkach https://www.imperialvitamins.sk/.
II. Spôsob
uzatvárania a storno kúpnej zmluvy
1. Objednávka Kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Objednávku je
kupujúci povinný zaslať Obchodníkovi poštou, e-mailovou správou alebo vo forme
Kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke Obchodníka https://www.imperialvitamins.sk/. Na základe riadne vyplnenej
objednávky kupujúceho prevedie Obchodník overenie jej správnosti a úplnosti.
Lehota, počas ktorej je Obchodník viazaný svojou ponukou tovaru vrátane ceny,
prezentovaného na stránke Obchodníka, je 24 hodín od odoslania akceptácie o
prijatí objednávky Kupujúcemu. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním
tohto návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy Kupujúceho Obchodníkom (ďalej len
“objednávka”).
2. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie
registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí, a to: meno a
priezvisko Kupujúceho, kontaktná osoba, fakturačná a dodacia adresa, e-mailová
adresa, telefónne číslo, názov tovaru, počet kusov jednotlivých druhov tovaru,
cena tovaru, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob dopravy alebo
prevzatia tovaru. Obchodník vybavuje objednávky v poradí, v akom prichádzajú.
3. Záväzným akceptovaním objednávky Obchodníkom je vystavenie
kúpnej zmluvy, a to po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení
dostupnosti a termínu dodania tovaru. Akceptovanie vystavením kúpnej zmluvy je
v prípade zadania platby prevodom na bankový účet zasielané e-mailom na uvedenú
e-mailovú adresu Kupujúceho, v prípade zadania platby dobierkou alebo v
hotovosti, je akceptovanie kúpnej zmluvy zaslané priamo s tovarom Kupujúcemu. V
prípade, že sa vyskytne chýbajúci tovar, v záväznej objednávke, ktorý nemá
Obchodník priamo skladom, alebo nemá dostatočný počet kusov, zmení sa dodanie a
podobne, Obchodník vopred upozorní Kupujúceho a žiada si telefonicky, alebo
e-mailom opätovné potvrdenie a akceptovanie upravenej objednávky, v prípade, že
Kupujúci nesúhlasí, má právo objednávku stornovať.
4. Záväzné akceptovanie objednávky Obchodníkom obsahuje údaje o
názve, špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej
údaje o cene tovaru alebo iných službách, názov a údaje o mieste, kde má byť
tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do
dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, prípadne iné údaje.
5. V prípade, že Kupujúci odošle objednávku, môže ju stornovať
kedykoľvek pred expedovaním tovaru. Objednávku je možné stornovať elektronickou
písomnou formou (e-mailovou správou). Potvrdenie stornovania objednávky oznámi
Obchodník Kupujúcemu elektronickou písomnou formou (e-mailovou). Stornovať
objednaný tovar pred expedíciou, má kupujúci právo bez storno poplatku.
6. Obchodník je oprávnený neakceptovať objednávku Kupujúceho, ak z
dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar
Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom
plnení. O neakceptovaní objednávky Obchodník informuje Kupujúceho telefonicky,
poštou alebo e-mailovou správou.
III. Práva a
povinnosti zmluvných strán
1. Obchodník je povinný dodať na
základe záväznej akceptácie objednávky Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve,
kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na
jeho uchovanie, ochranu a zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne
predpisy. Ďalej je Obchodník povinný odovzdať najneskôr spolu s tovarom v
písomnej alebo elektronickej forme všetky doklady potrebné na prevzatie a
užívanie tovaru.
2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
Kupujúceho za dodaný tovar.
3. Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie tovaru a nepoškodzovať dobré obchodné meno
Obchodníka. Kupujúci je povinný potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru
svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4. Kupujúci má právo na dodanie v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznej akceptácii objednávky.
IV. Dodacie podmienky
1. Tovar je predávaný podľa ponúkaných
katalógov Obchodníka, umiestnených na internetových stránkach https://www.imperialvitamins.sk/.
2. Obchodník je povinný splniť objednávku kupujúceho a dodať mu
tovar v lehote uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. Miestom dodania
tovaru je miesto uvedené v záväznej akceptácii objednávky Obchodníkom, ak sa
zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak. Kupujúci je povinný prevziať
tovar v dohodnutej lehote a na dohodnutom mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
objednávky Kupujúceho Obchodníkom.
3. V prípade, že hrozí omeškanie dodania tovaru v dôsledku
nepredvídateľných okolností nezavinených Obchodníkom (napr. živelné udalosti,
nedodržanie lehoty dodávky od výrobcu, zahraničného dodávateľa, oneskorenie
alebo zlyhanie dopravy a pod.), je Obchodník povinný bezodkladne informovať
Kupujúceho o tejto skutočnosti písomnou formou (e-mailovú správou alebo poštou)
a dohodnúť s ním náhradnú (predĺženú) lehotu dodania tovaru. Ak Kupujúci
nesúhlasí s touto náhradnou (predĺženou) lehotou, môže od kúpnej zmluvy
odstúpiť, o čom písomne (e-mailovú správou alebo poštou) informuje Obchodníka.
4. Objednávku zasiela Obchodník Kupujúcemu prostredníctvom
kuriérskej spoločnosti alebo Slovenskej Pošty. Obchodník umožňuje Kupujúcemu zvoliť si ako
spôsob doručenia aj osobný odber na adrese Horná 13, 038 61 Vrútky.
5. Poplatok za doručenie balíka je uvedený v spôsoboch dopravy objednávkového
formulára na internetovej stránke Obchodníka.
6. V prípade, že Obchodník dopraví tovar Kupujúcemu na miesto
určené v kúpnej zmluve Kupujúcim, Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne
alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol
o doručení a odovzdaní tovaru.
7. Kupujúci je povinný prevziať zásielku. V prípade odmietnutia
prevzatia tovaru, dopravca to vyznačí v protokole.
8. Obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl.
Občianskeho zákonníka), v prípade že si Kupujúci objednal tovar, ktorý
nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento
tovar alebo po výzve Obchodníka si neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto
konaním Kupujúci porušil svoju povinnosť. Pri určovaní výšky náhrady škody
Obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky
v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou
objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou
predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk. Obchodník má
právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len
z časti.
9. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, najmä tovar ako aj
jeho obal a tiež počet balíkov podľa dodacieho listu hneď pri prevzatí tovaru.
V prípade, že Kupujúci zistí rozdiel v počte balíkov, alebo že tovar resp. obal
tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a
za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia
tovaru, alebo chýbajúceho balíka, je povinný Kupujúci zapísať túto skutočnosť
do dodacieho listu prepravcu a tiež vyhotoviť písomný záznam – reklamáciu o
rozsahu a povahe poškodenia tovaru, resp. upresnenie chýbajúceho balíka, ktoré
potvrdí aj prepravca. Ak je to technicky možné, Obchodník odporúča Kupujúcemu k
reklamácii priložiť aj fotodokumentáciu poškodenia a zaslať e-mailom alebo poštou
spolu s písomným záznamom Obchodníkovi.
10. Dodacia lehota začína plynúť dňom potvrdenia záväznej
objednávky Obchodníkom a Kupujúcim, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje na jej
vybavenie.
11. V prípade ak tovar nevie Obchodník dodať kompletne podľa objednávky
(nie je skladom niektorý tovar v objednanom počte) informujeme o tom zákazníka
telefonicky alebo e-mailom. V takomto prípade bude objednávka odoslaná
Kupujúcemu až po odsúhlasení o zmene stavu objednávky u Kupujúceho.
12. Ku každému tovaru patrí daňový doklad (faktúra). Obchodník je
oprávnený Kupujúcemu zasielať faktúru aj elektronickou formou, prostredníctvom
e-mailovej správy.
V. Kúpna cena
1. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu tovaru vo
výške podľa záväznej akceptácie objednávky Obchodníkom (ďalej len kúpna cena) a
náklady na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka, uvedený
v záväznej akceptácii objednávky Obchodníkom.
2. V prípade, že Kupujúci zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna
cena pripísaná na účet Obchodníka.
3. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za
dohodnutý tovar najneskôr pri prevzatí tovaru, ak sa Kupujúci a Obchodník v
kúpnej zmluve nedohodli inak.
4. Ceny v internetovom obchode sú uvedené v EUR. Obchodník je
platca DPH. Ceny tovaru sú uvádzané bez poplatkov za dopravu.
5. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho v čase,
keď prevezme tovar od Obchodníka.
VI. Zodpovednosť za
vady tovaru a vrátenie tovaru
1. Ak ide o vadu, ktorú možno
odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti
veci, výmenu súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu,
aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu
veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
2. Kupujúci má v súlade so zákonom
možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru, pokiaľ
nebol tovar zakúpený a prevzatý osobne u Obchodníka. Pri kúpe tovaru v zľave,
má Kupujúci v súlade so zákonom právo odstúpiť od zmluvy do 30 pracovných dní
od prevzatia tovaru, pokiaľ nebol tovar zakúpený a prevzatý osobne u Obchodníka.
V prípade odstúpenia od zmluvy Kupujúci kontaktuje Obchodníka a zašle mu
písomne, alebo elektronicky vyhlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla
objednávky a čísla účtu pre finančné vysporiadanie. Zakúpený tovar v pôvodnom
stave ako pri prevzatí (vrátane dokumentácie, príslušenstva, obalu, a pod.)
Kupujúci zašle na vlastné náklady spolu s originálom dokladu o kúpe späť na
adresu Obchodníka (ale nie formou dobierky). Obchodník sa zaväzuje vrátiť
Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe objednávky, alebo v
súvislosti s ňou, bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo
dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom aký bol použitý
pri platbe za tovar, pokiaľ Kupujúci nepožiada inak. Uvedené je Obchodník povinný
splniť, ak Kupujúci preukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. Kupujúci môže v
prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy zaslať tovar súčasne s
oznámením o odstúpení od zmluvy, alebo následne najneskôr do 14 kalendárnych
dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
3. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej
zmluvy pri tovare, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (napr. z
hygienických dôvodov) alebo pri tovare, ktorý rýchlo podlieha skaze.
VII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky
sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky. V texte sa pre označenie
Slovenská republiky používa označenie SR. Tieto všeobecné obchodné podmienky
platia v znení uvedenom na internetovej stránke Obchodníka v deň odoslania
elektronickej objednávky, ak nie je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté
inak. Odoslaním elektronickej objednávky Kupujúci bez výhrad akceptuje všetky
ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok v znení platnom v deň
odoslania tejto objednávky. Zmluvné strany sa dohodli, že plne uznávajú
elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a
internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. V prípade, že
je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú
formu.
2. Kupujúci prehlasuje, že sa pred
vyplnením objednávky zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že
s nimi v plnom rozsahu súhlasí. V prípade, že sa preukážu niektoré ustanovenia
týchto všeobecných obchodných podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to
celkom alebo čiastočne, platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení a zvyšné
časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
3. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný
so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
Obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou
o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona
č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná
inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v
zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu
pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde
spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho
riešenia sporov.
4. Orgánom dozoru je Inšpektorát SOI
pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor
výkonu dohľadu za@soi.sk.
Všeobecné obchodné podmienky platia od 1.7.2024